مصرف برق روز گذشته از ۷۷ هزار مگاوات عبور کرد-راهبرد معاصر

مصرف برق روز گذشته از ۷۷ هزار مگاوات عبور کرد

 میزان مصرف برق کشور روز گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۱۳ هزار مگاوات افزایش یافت و به عدد ۷۷ هزار و ۸۳ مگاوات رسید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  شدت افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی را بیشتر کرده و همین امر بر مصرف برق تأثیر گذاشته است. استقرار گنبد حرارتی بر منطقه خاورمیانه، کشورمان را هم متأثر کرده و همین امر سبب شد روز گذشته وزارت نیرو جلسه اضطراری با حضور وزیر نیرو در باره بحران برق برگزار کند که در این جلسه تصمیم‌هایی برای مدیریت مصرف گرفته شد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق کشور روز گذشته (شنبه ۳۰ تیرماه) در ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه میزان مصرف برق به عدد ۷۷ هزار و ۸۳ مگاوات رسید. این میزان مصرف در مقایسه با ۶۳ هزار و ۴۵۸ مگاوات مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۳ هزار و ۶۲۵ مگاواتی برخوردار شده است.

همچنین شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۲۱ دقیقه عدد مصرف به ۷۱ هزار و ۷۹۹ مگاوات رسید. سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف ۶۲ هزار و ۹۶۸ مگاوات بوده که مصرف شب گذشته ۸ هزار و ۸۳۱ مگاوات بیشتر شد.

محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به رشد ۷. ۵ درصدی مصرف برق از استقرار هوای گرم در کشور در این هفته خبر داده و گفت: بررسی‌ها نشانگر آن است که استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، فارس، هرمزگان و خراسان رضوی بیشترین رشد مصرف را داشته‌اند که ارتباط مستقیمی با نحوه مصرف و آب‌وهوای استاندارد.

وی با درخواست از همه هم‌وطنان و مشترکان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خانگی برای استفاده صحیح از برق و مصرف بهینه برق ادامه داد: همکاری مشترکان می‌تواند ما را در تأمین برق پایدار برای همه هم‌وطنان یاری کند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده